অসমীয়া সাহিত্যৰ চানেকি || Assamese literature

অসমীয়া সাহিত্যৰ চানেকি

"  কাগজৰ পৃষ্ঠা আৰু কলমৰ চিয়াহীৰে সপোন ৰচা  , জগত জিনা আৰু নিজৰ পৰিচয় গঢ়াৰ ক্ষমতা মাথো সাহিত্যৰহে আছে "  । 

" সপোন " এক অবুজ শিহৰণ । সমাজত প্ৰত্যেকজন ব্যক্তিৰে নিজস্ব কিছু  সপোন থাকে । প্ৰাৰ্থক্য মাথো এটাই যে' কোনোৱে যদি চকু মুদি সপোন দেখে আন কোনোবাই আকৌ সাৰে থাকিয়ে সপোন দেখে । এগৰাকী সফল ব্যক্তিৰ জীৱনৰ সফলতাৰ মূলমন্ত্ৰই হৈছে তেখেতৰ সেই বিশেষ সপোনজাঁক । সপোনক কেন্দ্ৰ কৰিয়েই একোজন ব্যক্তিৰ জীৱনৰ যাত্ৰা আৰম্ভ হয় , আৰু এই যাত্ৰাৰ লক্ষ্যস্থানত থাকে সপোনৰ বাস্তৱ ৰূপ । জীৱনৰ পোৱা  নোপোৱা হাবিয়াসবোৰৰ মাজতে এমুঠি সপোন সকলোৰে থাকে । 

       পৃথিৱীৰ যান্ত্ৰিকতাৰ পৰা বহু নিলগত ভাৱনাৰ সাগৰত শব্দৰে এখনি মায়াময় জগত ৰচাৰো সপোন বহুজনে দেখে । আৰু সেই শব্দৰে মায়াৰে গঢ় লৈ উঠা নগৰীখনৰ নামেই সাহিত্য । কলমৰ  নীলা চিয়াহীৰে যাদু প্ৰদৰ্শন কৰা প্ৰকট ইচ্ছা থাকে । কাৰোবাৰ আকৌ নিজৰ শব্দৰে অথবা এশাৰী বাণীৰে প্ৰত্যেকৰে হৃদয়ৰ পৰশ লোৱা সপোন থাকে  । অসমীয়া সাহিত্যৰ জগতখনৰ বৰ্তমানৰ ঠুনুকা পৰিস্থিতি দূৰ কৰি পুনৰ শক্তিশালী ৰূপত গঢ় দিবলৈ  তেনে কিছু ব্যক্তিৰ প্ৰয়োজন হৈছে । বহু পুৰণি সাহিত্যিকৰ মনত উদ্ভৱ হোৱা ভাষাই , লেখকৰ কলমেৰে নিগৰা শব্দই হতাশাত ভূগি থকাজনৰো মনোবল বৃদ্ধি কৰিব পাৰিছিল । লক্ষ্মীনাথ বেজবৰুৱাৰ সাহিত্যৰ চুক্তিয়ে , হীৰুদাৰ কবিতাৰ ছন্দে  জীৱন সংগ্ৰামত পৰাজয় স্বীকাৰ কৰাজনৰো সফলতাৰ বাট মুকলাব পাৰিছিল । আজিৰ কলমত তেনে প্ৰতিভাৰ অভাৱ দেখা যায় । কম্পিউটাৰ বা মোবাইলৰ পৰ্দাত  অথবা সামাজিক মাধ্যমতেই  ব্যস্ত থকা আজিৰ প্ৰজন্মক শব্দৰ মায়ানগৰীলৈ আসক্ত কৰিব নোৱাৰিলে অতি শীঘ্ৰেই অসমীয়া সাহিত্যৰ বিলুপ্তি ঘটিব । স্তব্ধ হৈ ৰ'ব কলমডাল । শব্দবোৰৰো সমাধি গঢ় লৈ উঠিব । জীৱনৰ অনুভূতিবোৰ , তিতা - মিঠা অভিজ্ঞতাবোৰ প্ৰকাশ কৰিবলৈ শব্দৰ অভাৱ হ'ব । চিকিৎসক , অভিযন্তা , শিক্ষকৰ মাজত নুই পৰি যাব সাহিত্যিক অথবা লেখকৰ । ভৱিষ্যত প্ৰজন্মৰ বাবে হেৰাই যাব নৱকান্ত বৰুৱা , জ্যোতি প্ৰসাদ , বিষ্ণু ৰাভা . . . । নৱপ্ৰজন্মক সাহিত্যৰ জগতৰ সুবাস ল'বলৈ সুবিধা দিয়াটো অতি প্ৰয়োজনীয় হৈ পৰিছে ।    তেওঁলোকক পৰিচয় দিব  লাগিব - বিহগী কবি , বনফুলৰ কবি  , ৰসৰাজ , কবিতা-কানন ,  গল্প অনুগল্পৰ পৃথিৱী , মহৎ লোকৰ বাণী , প্ৰৱন্ধ ইত্যাদিৰ সৈতে ।  তেতিয়া হয়তো  আজিৰ ল'ৰা ছোৱালীয়েও পাৰিব চিয়াহীৰে কেইবাহাজাৰো উকা কাগজৰ বৰণ সলাবলৈ ।  অসমীয়া ভাষাৰ জেউতিৰে সম্পূৰ্ণ জগতক পোহৰাই  তুলিব । আগন্তুক প্ৰজন্মৰ মাজতো অসমীয়া সাহিত্য আৰু প্ৰত্যেকজন সাহিত্যিকক জীয়াই ৰাখিব লাগিব । সমাজৰ আগত উজাগৰে থাকিব অসমীয়া ভাষা , সাহিত্য , সংস্কৃতি । 

         পদ্য , গদ্য আৰু নাটৰ লিখিত সমাহাৰেই হ'ল সাহিত্য । আনহাতে গল্প  ,  প্ৰৱন্ধ ,  নিবন্ধ ইত্যাদি ভাগেৰে গদ্যক বিভক্ত কৰিব পাৰি । সাহিত্যৰ মাধ্যমেৰে চলিত জীৱনৰ প্ৰকৃত প্ৰতিচ্ছায়া লিখিত আকাৰে প্ৰকাশ কৰিব পাৰি । অসমীয়া ভাষা , সাহিত্য তথা সংস্কৃতিৰ ক্ষেত্ৰখনত  এক অভূতপূৰ্ব অৱদান আছে অসম সাহিত্য সভাৰ   ।  যাৰ জন্ম হৈছিল ১৯১৭ খ্ৰীষ্টাব্দত । অসমৰ আটাইতকৈ পুৰণি সাহিত্য আৰু সাংস্কৃতিক সংগঠনটৈৱেই হৈছে অসম সাহিত্য সভা । পোনপ্ৰথমে এই সভাৰ সভাপতি আৰু সম্পাদকৰ দায়িত্ব গ্ৰহণ অসমৰ দুগৰাকী বিশিষ্ট সাহিত্যিক ক্ৰমে -পদ্মনাথ গোহাঁইবৰুৱা আৰু শৰৎ চন্দ্ৰ গোস্বামীয়ে  । অসম সাহিত্য সভা তথা অসমৰ ন-পুৰণি প্ৰতিভাৱান সাহিত্যিক সকলৰ  অশেষ প্ৰচেষ্টাৰ বলতেই আজিও অসমীয়া সাহিত্যৰ  জগতখন সমূলি নোহোৱা হৈ পৰাৰ পৰা বিৰত আছে । ইয়াৰ তেখেতে " উত্তৰাখণ্ড ৰামায়ণ " , " ৰুক্মিণীহৰণ " ,  " হৰিচন্দ্ৰৰ উপাখ্যান " ইত্যাদি কাব্যপুথিৰ লগতে  বৰগীতো ৰচনা কৰিছিল । 

          অসমীয়া সাহিত্যৰ বিকাশৰ দিশত অধিক বৰঙণি আগবঢ়োৱা বিশিষ্ট ব্যক্তিসকলৰ ভিতৰত  প্ৰাক্‌ শংকৰী যুগৰ কবি  শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱ আৰু শ্ৰী শ্ৰী মাধৱদেৱ তথা মাধৱকন্দলি , অনন্তকন্দলিৰ দৰে কবি সকলৰ নাম অন্যতম । মহাপুৰুষ শংকৰদেৱ গুৰুজনাই ৰচনা কৰা " নামঘোষা " আৰু " কীৰ্ত্তনঘোষা " অসমীয়া সাহিত্যৰ জগতলৈ এক বৃহৎ অৱদান । ইয়াৰ উপৰিও তেখেতে " উত্তৰাখণ্ড ৰামায়ণ " , " ৰুক্মিণীহৰণ " ,  " হৰিচন্দ্ৰৰ উপাখ্যান " ইত্যাদি কাব্যৰ লগতে  বৰগীত আৰু পৌৰাণিক আখ্যানৰ ভিত্তিত ব্ৰজাৱলী ভাষাত অংকীয়া নাটো  ৰচনা কৰিছিল । ৰুক্মিণীহৰণ', 'পাৰিজাতহৰণ', 'কেলিগোপাল', 'কালিদমন', 'ৰামবিজয়' আদি তেখেতে ৰচনা কৰা অঙ্কীয়া নাট । শংকৰদেৱে ৰচনা কৰা এখনি শ্ৰেষ্ঠ তত্ত্বমূলক গ্ৰন্থ - " ভক্তিৰত্নাকৰ " । সংলাপবিহীন নাট 'চিহ্নযাত্ৰা' ৰে শংকৰদেৱে অসমীয়া নাট্য়বুৰঞ্জীৰ পাতনি মেলিছিল।  শংকৰদেৱৰ দৰেই মাধৱদেৱেও অসমীয়া সাহিত্যৰ জগতখনক চহকী কৰিবলৈ অপাৰ সাধনা কৰিছিল । তেখেতেও বিভিন্ন ধৰণৰ আখ্যানমূলক সাহিত্য , তত্ত্বমূলক সাহিত্য , নাট , ঝুমুৰা , কাব্য , বৰগীত , ভটিমা ইত্যাদি ৰচনা কৰি অসমীয়া সাহিত্যৰ ভঁড়াল গধূৰ কৰি থৈ গৈছে । একেদৰে মাধৱকন্দলিও আছিল প্ৰাক্‌ শংকৰী যুগৰ এগৰাকী শ্ৰেষ্ঠ কবি । মাধৱকন্দলিয়ে  বাল্মিকীৰ ৰচিত ৰামায়ণক " সপ্তকাণ্ড ৰামায়ণ " নামেৰে অসমীয়ালৈ অনুবাদ কৰিছিল । অনন্ত কন্দলিও আছিল সেইসময়ৰ এগৰাকী বিখ্যাত কবি । কুমাৰ হৰণ , কাব্য ভাগৱত ,  হৰি-হৰ যুদ্ধ ইত্যাদি কেইবাখনো কাব্যপুথি তেখেতে ৰচনা কৰি থৈ গৈছে ।
          তেওঁলোকৰ  উপৰিও অসমৰে বিশিষ্ট কবি , লেখক ও সাহিত্যিক ক্ৰমে - নৱকান্ত বৰুৱা , সাহিত্যৰথী ৰসৰাজ লক্ষ্মীনাথ বেজবৰুৱা  ,  ভৱেন্দ্ৰ নাথ শইকীয়া , হিৰেণ ভট্টাচাৰ্য্য ,  এইসকল ব্যক্তিৰো ৰচিত কবিতা , গল্প , প্ৰৱন্ধ , উপন্যাসবোৰে অসমীয়া  সাহিত্যক ভৰাই ৰাখিছে ।  বিখ্যাত অসমীয়া লেখকসকলৰ দ্বাৰা ৰচিত অসমীয়া বাৰে ৰহনীয়া উপন্যাসসমূহে  অসমীয়া সাহিত্যক অধিক বছি অতুলীনয় কৰি তুলিছে  । একোখন  উপন্যাসত সন্নিবিষ্ট হৈ থাকে জীয়া হৃদয়ৰ প্ৰকৃত কাহিনীবোৰ । সাহিত্যক ৰসাল কৰি তোলাৰ এক অন্যতম আহিলা হ'ল উপন্যাস ।

                সাহিত্য হৈছে এটি শিল্প বা কলা । যাক আহৰণ কৰিবলৈ বা আকোঁৱালি  ল'বলৈ প্ৰয়োজন হয়  অগাধ প্ৰেম , ভক্তি ,   হেঁপাহ  , প্ৰচেষ্টা  আৰু  অবিৰত অভ্যাসৰ । 
            

       

No comments:

Post a Comment